dimarts, 23 de juliol de 2013

Encara no havia tingut temps per a dir que el succedani de vacances de principis de juliol havia estat de puta mare. En general, sempre que puge més amunt de Terol em quede amb ganes de quedar-me: Aragó, Catalunya, Navarra... potser siga el clima un tant més suau en estiu i més fred en hivern –just el que m’agrada-, o la tremenda sort de contar amb bons amics als qui sempre, tant jo com les gosses, ens alegrem de tornar a vore; amics que la distància col•loca lluny, el que per altre costat suposa l’avantatge de l’intensitat en cada nou encontre. A més de amb la família de penjats del múixing en particular i dels gossos en general, estiguérem també amb la família blogaire o blocaire o com li vullguen dir: un reencontre màgic tres anys després de l’última volta. 

De Vidrà, del concurs de pastoreig Especial Border Collie, me’n vaig tornar amb un immillorable gust de boca, una barretina, i el convenciment de que he d’aprendre a parlar francès a la de ja. També, per cert, de que el món dels gossos de treball, siga per a pastoreig o siga per a múixing, l’entenc massa a la meua manera. De fet, per al pròxim hivern no tinc encara clar que vaja a assistir a més carreres que la Travessia dels Monegros amb gossos de tir, a principis de desembre. Porte dos anys reflexionant sobre la compatibilitat entre l’afició als gossos de treball –especialment en el múixing- i la meua consciència, i sempre acabe tenint la sensació que recolzant i contribuïnt a la difusió de segons quines activitats, estic anant totalment en contra d’uns principis, els meus, que considere ferms. 

I bo, parlant de gossos pastors i no de múixing, entre el pastoreig esportiu i anar a pasturar el ramat de Patricio el Roig per les serres de Castell de Castells amb els seus dos gossos-rata... em quede amb açò últim, amb diferència. I pense que vorem si s’arregla això i puc acostar-me a fer-li la visita, després d’esta setmana de bogeria plena de coses que fer que donen alegries infinites però diners pocs o ninguno, ni falta que fa.